Modern sprookje op basis van een historische figuur

MaesInge 04 mei 2024
Torben Kuhlman, geboren in 1982, studeerde in Duitsland 'Illustratie en communicatiedesign'. Als afstudeerproject schreef hij dit boek. Het werd een groot succes.
Het is het eerste verhaal in een reeks van vier boeken waarbij een muis de hoofdrol krijgt. De muis kruipt hierbij in het lichaam van een bekende historische figuur: Lindbergh, Armstrong, Edison en Einstein. Op die manier vertelt de auteur op kindermaat een stukje geschiedenis.

Het boek start als een werkelijk sprookje met het welbekende 'lang geleden', zoals een sprookje hoort te beginnen.
De illustraties zijn talrijk en zijn een prachtige ondersteuning van het verhaal. Net zoals in andere sprookjes komen meerdere emoties aan bod: verdriet, angst, nieuwsgierigheid, een kleine dosis spanning, moed, vreugde en vriendschap.

Ik ben helemaal ingenomen door het verhaal. Het is zo origineel bedacht, prachtig verteld en heel mooi vorm gegeven. Wat zou het mooi zijn als dit soort sprookjes de nieuwe standaard worden.

Meer recensies van MaesInge