Stille grond

MandyLoesink 11 januari 2020
Glasgow, 1983. Tijdens een stormachtige novembernacht verdwijnt de zesjarige Rosie Thompson uit de slaapkamer die ze deelt met haar tweelingzusje Ruby. Van Rosie ontbreekt sindsdien elk spoor. In dit gebroken gezin groeit Eve op, hun jongere zusje.
Dertig jaar later. Eve werkt als hoogleraar wiskunde aan de Universiteit van Glasgow. Haar leven wordt grondig verstoord door een bericht dat door iemand is achtergelaten in de kapel: Het spijt me wat er gebeurd is met Rosie Thompson. Moge God me vergeven. Omdat het politieonderzoek niets oplevert, besluit Eve zelf actie te gaan ondernemen. Het wordt een zoektocht op leven en dood.
Tegelijkertijd lees je het verhaal van Carol die leeft in een sekte en compleet van de wereld afgesneden wordt. De beklemming die Carol elke dag weer voelt, vormt de rode lijn is haar verhaal

Al vrij snel dacht ik te weten hoe het verhaal zat en wat er met Rosie gebeurd was. Het verhaal is echter spannend genoeg om door te blijven lezen; er gebeurt veel en... het uiteindelijke plot is verrassend. Het bleek toch allemaal nét even anders in elkaar te zitten dan ik had gedacht. Dit boek is een echte pageturner en mede daardoor echt een aanrader!

Meer recensies van MandyLoesink