Vals leven

MandyLoesink 11 januari 2020
Sophie leidt een rustig leven, totdat de krankzinnigheid onverwachts toeslaat.
Plotseling lijkt ze de hoofdrol te spelen in een moordspel, waarbij werkelijkheid en waanzin moeilijk van elkaar te onderscheiden zijn. Heeft Sophie haar schoonmoeder vermoord? Is ze schuldig aan de zelfmoord van haar man? Of zinkt ze langzaam weg in een depressie, waarbij ze alle controle verliest? In blinde paniek ziet Sophie nog maar één uitweg: vluchten. Met een nieuwe naam, nieuwe man en een nieuw leven moet de rust in haar leven vanzelf terugkeren. Maar is het mogelijk het verleden te vergeten en je geheimen achter je te laten?

Wat een apart boek, ik kan het niet anders omschrijven! Het eerste deel is beschreven vanuit Sophie en er overkomen haar allerlei vreemde en angstaanjagende dingen, waar zij geen enkele grip op lijkt te hebben. Het is heel afstandelijk beschreven en ik vond dit deel af en toe moeilijk om door te komen.
Het tweede deel van het boek wordt beschreven vanuit Franz en in dit deel word er veel duidelijk. De puzzelstukjes uit het eerste deel vallen hier op hun plaats en dat doet het boek goed. Ik vond het echter allemaal wat vergezocht, af en toe zelfs ongeloofwaardig. Het boek is absoluut onderhoudend, maar daarmee houd het ook op voor mij. Het eind was erg abrupt, dit had echt anders gekund. Al met al dus geen daverend succes voor mij

Meer recensies van MandyLoesink