Weg Zonder Genade

MandyLoesink 11 januari 2020
Rechercheur Elizabeth Black wordt geconfronteerd met haar verleden in de nasleep van een bruut schietincident. Een jongen met een pistool staat te wachten op de man die zijn moeder vermoordde. Na dertien jaar in de gevangenis komt een goede politieman vrij. Maar voor hoelang? En op het altaar van een verlaten kerk, ver weg op een heuvel, is het onvoorstelbare net gebeurd. Dit is een stad aan de rand van de afgrond. Dit is een weg zonder genade

In tegenstelling tot de meesten hier ben ik duidelijk minder enthousiast over dit boek. Het verhaal had leuk en interessant kunnen zijn, ware het niet dat er een aantal erg ongeloofwaardige dingen spelen. Met name het feit dat een alom gewaardeerd rechercheur zomaar en zonder twijfel de schuld op zich neemt van iets wat zij niet heeft gedaan. Dat zij dit doet voor een complete vreemde én dat zij hierdoor de doodstraf opgelegd kan krijgen. Euh... huh?! Vrienden en collega's laten haar vervolgens als een baksteen vallen, plaatsen geen enkel vraagteken én hebben dit in het verleden al schaamteloos bij een andere collega gedaan. Lekker dan!
Het plot vind ik net iets te gemakkelijk en dus weinig verrassend. Voor mij dus niet meer dan een aardig tussendoortje

Meer recensies van MandyLoesink