Voor mij de mooiste roman die ik in 2023 gelezen heb

margo de vries 16 november 2023
Een roman van slechts 140 bladzijden, maar met zo'n indrukwekkende inhoud, filosofische beschouwingen en bovendien mooi geschreven dat ik dit boek niet snel zal vergeten. Citaat te vinden op Bladzijde 62
'Ik vraag mij vaak af waarom wij dat niet meer kunnen, zinloos gelukkig zijn. Waarom we, als we groter worden, in nauwe en lage ruimten zitten, terwijl we als kind toch in een ruimte zonder muren waren. Want zo herinner ik het me: toen ik klein was, was mijn onderdak mijn hier en nu. Noch het verleden, noch de toekomst kon me iets maken, en hoe mooi zou het zijn als dat vandaag nog zo was. Als we bijvoorbeeld niet voor het resultaat zouden kunnen werken, maar uit overgave, zonder inspanning.

Meer recensies van margo de vries