Spannende debuutthriller

Marieke Leest 06 november 2019
Dankzij de Hebban zomerlezen actie heb ik dit boek gewonnen dat al een tijdje op mijn lijstje stond.
Het boek begon onmiddellijk erg spannend. Een bacterie breekt uit in Noord-Nederland en maakt razendsnel slachtoffers. Het blijft over de hele lijn redelijk spannend met de 'dodelingen' die zoveel mogelijk schade willen aanrichten. Het verhaal wordt verteld vanuit een journaliste, een politicus waarvan zijn vrouw in het besmette gebied verblijft en een bacteriologe die een oplossing zoekt voor de bacterie.
Wat echter volgens mij de vaart uit het verhaal haalt zijn de vele Friese dialogen die mij persoonlijk wel stoorden, zodanig dat ik op een bepaald moment de dialogen gewoon ben beginnen overslaan. Jammer want voor mij als niet-Fries-sprekende was dit een beetje een domper. Anders had ik wel 4 sterren gegeven.

Meer recensies van Marieke Leest