Vlotte thriller over dierenactivisme

Marieke Leest 07 mei 2020

Rauw wordt een eco-thriller genoemd. ik was erg benieuwd naar hoe die in elkaar zat.
De hoofdpersoon in het boek heeft er een moeilijke tijd opzitten na de dood van haar vader. Daarnaast heeft ze wel nog een goede band met haar moeder en haar zus. Maar ze wil ook haar leven meer zin geven en besluit mee te werken aan acties tegen dierenleed samen met Pam, Evert en Paul. In dezelfde periode wordt ze ook verliefd op Dan, al heb ik de indruk dat ze al snel vooral geïrriteerd zijn aan elkaar. Tijdens hun activiteiten als direnactivisten komen ze enkele ongure types tegen en dan verdwijnt Evert plotseling...

Zelf ben ik geen vegetariër. Ik eet niet elke dag vlees maar wel geregeld. Toch komt het dierenleed enorm binnen als je daarover leest. Aangezien de auteur zelf dierenactiviste is geweest, denk ik wel dat dit gedeelte dicht aanleunt bij de waarheid.

De auteur heeft een erg vlotte schrijfstijl. het verhaal is boeiend maar ik vond het niet zo spannend, tot Evert verdwijnt. Dan komt het verhaal in een hogere versnelling. Het thema is interessant en mede door de vlotte pen, las het verhaal erg aangenaam. En zeker een leuke manier om een dergelijk onderwerp in de kijker te zetten. Een aanrader voor wie eens iets wil lezen over dit onderwerp in een fictieve maar realistisch gebrachte setting en dierenwelzijn hoog in het vaandel draagt.

Meer recensies van Marieke Leest