De ketting

Mariëlle 28 augustus 2019
Wanneer alleenstaande moeder Rachel een telefoontje krijgt dat haar dochter Kylie is ontvoerd en dat zij haar terug kan krijgen door een smak geld te betalen op een niet te traceren bitcoinrekening en zelf ook iemand moet ontvoeren, wordt zij onderdeel van De Ketting.
De mensen achter dit complot zijn niet te traceren en als zij niet doet wat haar opgedragen wordt zal haar dochter worden vermoord.

Het begin van het boek begint spannend en je krijgt een kijkje in hoe De Ketting werkt, maar al gauw mis ik de echte emoties, waardoor de personages niet erg realistisch aanvoelen. Het voelt allemaal wat vlak aan en mist de echte diepgang die je wel zou mogen verwachten bij zo'n thriller.
Dan gaat Rachel uiteindelijk op zoek naar de mensen achter De Ketting en wordt er ineens wel heel veel geweld gebruikt en komt er actie in het verhaal. Dit mis ik echt in het eerste gedeelte en daardoor komt ook dit nogal ongeloofwaardig over ineens. De balans is een beetje zoek in dit boek.
Omdat ik wel benieuwd was hoe dit verhaal af zou lopen, ben ik wel verder gaan lezen, maar het boek krijgt van mij hierdoor 3 sterren.

Meer recensies van Mariëlle