Schoon goud

Mariëlle 28 augustus 2019
Als twee geprezen thrillerschrijvers de handen ineen slaan om een verhaal te schrijven, MOET ik dit natuurlijk wel lezen!

Het verhaal gaat over een oude moord die in 1997 gepleegd is. Will Trent moet de vermoedelijke dader opsporen en inrekenen en gaat undercover in Fort Knox, waar de vermeende dader van deze moord zit.
Ondertussen is Jack Reacher een crimineel complot op het spoor en heeft zich, op eigen initiatief, op laten nemen als werknemer in Fort Knox. Will en Jack moeten het goud wat hier opgeslagen ligt schoonpoetsen. Will houdt Jack in de gaten, omdat hij voldoet aan het signalement van de vermoedelijke dader van de moord.
Wanneer ze tijdens een pauze verdachte handelingen zien, kunnen zij niet vermoeden dat er een veel grotere samenzwering aan de gang is...De enige optie is nu dat ze gaan samenwerken...Zal dit ze lukken?

Ik heb zelf eigenlijk geen boeken van Lee Child gelezen, dus ik kan niet beoordelen of het personage Jack Reacher goed wordt neergezet, maar ik vond Will Trent in dit verhaal nogal ongeloofwaardig. In alle boeken is hij nogal lomp om het zo maar te zeggen. Hij kampt met dyslectie en heeft daardoor moeite met lezen. In dit verhaal kan hij ineens heel goed met zijn mobiele telefoon appjes versturen etc. (of hij moet ineens een cursus gevolgd hebben? ;) )
De woordgrapjes in het verhaal kon ik wel waarderen.
Het verhaal is kort, dus de hoofdstukken zijn ook niet lang en de spanning in het verhaal wordt hierdoor ook goed opgebouwd.
Maar net wanneer het echt spannend begint te worden eindigt het in een open einde en krijg je een voorproefje te lezen van het nieuwste verhaal van Karin Slaughter...Best jammer!
Al met al krijgt het boek van mij 3 sterren.

Meer recensies van Mariëlle