Vriendschap & Eenzaamheid

Martijn '69 12 november 2019
Goedmoedige Moritz en zijn duivelse vriend Raffael. Tijd en perspectief wisselt per hoofdstuk, Moritz, zijn moeder Maria en hun vriendin Johanna vertellen over hoe Raffael hun leven beinvloede. Een manipulatieve arrogante sadistische charmeur die alles voor elkaar krijgt. En ondertussen ontvouwt zich het mysterie, kom je te weten wat zich afgespeeld heeft tussen Moritz, Raffael en Johanna. Het speelt zich af in een klein bergdorpje waar ook de levens van de ouders (vooral de moeders van Moritz en Raffael) centraal komen te staan. Dramatiek te over, mooi opgebouwd en toewerkend naar een mooie apotheose, er zit een bepaalde spanning in, je wordt niewwsgierig gehouden en krijgt telkens een nieuw stukje van de puzzel.

Geweldig boek, het verhaal is goed en duister, de personages leven en (sommige althans) zijn herkenbaar neer gezet.
Althans, ik herkende me wel in de gevoelens en gedachten van bepaalde personages.

Meer recensies van Martijn '69