2020 Kamp Alpha De Pestmeester

Monique 05 juli 2020
Tot mijn grote vreugde won ik dit boek bij Hebban. Ik heb het met zeer veel plezier gelezen. Het boek gaat over een mysterieuze bacterie die Nederland is binnengedrongen en die wordt overgedragen van dier op mens. Met name huisdieren. Alle huisdieren moeten daarom uit de buurt van de mens.

Het boek heeft zoveel overeenkomsten met de huidige situatie met betrekking tot alle coronamaatregelen. Echt bizar welke overeenkomsten er zijn.

Lisanne en Arjen willen hun huisdier niet zomaar afstaan en gaan bij het verzet. Ze worden opgehaald en geblinddoekt naar een locatie gebracht. Daar wordt overal erg geheimzinnig over gedaan en heeft de locatie veel weg van een strafkamp. Zeker als er mensen verdwijnen besluiten Lisette en Arjen te vluchten. Ze worden opgevangen door Ben. Ben heeft al eerder Maan opgevangen. Een jong meisje dat ook uit een kamp is gekomen. Haar zusje verblijft echter nog in het kamp. Uit de verhalen blijkt dat er mogelijk meerdere kampen zijn. Lisanne en Arjen willen samen met Maan op zoek naar haar zusje in een ander kamp. Daar worden ze weliswaar vriendelijk opgevangen, maar dienen zij zich ook te houden aan de regels die er in het kamp gelden. Dan blijkt dat Lisanne haar vader lid is van de kampleiding. Welke rol speelt hij en wat zijn zijn bedoelingen?

Het boek is heel makkelijk leesbaar. Het is spannend en pakt je beet. Je wilt verder lezen. Voor mij is het het eerste boek wat ik van deze schrijfster heb gelezen, maar vond het zeker de moeite waard.
Het open einde impliceert dat er een vervolg aankomt?????

Meer recensies van Monique