prachtig

melhartman-skynet-be 25 november 2019 Auteur
Dit is weer een op en top staaltje schrijf- en vertelkunst van Nothomb. Hoe ze het elke weer doet, is me een raadsel. Eenvoudige gebeurtenissen en familietoestanden kan ze zo brengen dat je ieder woord geboeid opzuigt.
De personages zijn veelzijdig voorgesteld, al zijn het gewone mensen met een gewoon leven. Toch geeft Nothomb hen telkens weer sprookjesachtige allures. Je wilt dan ook gretig weten hoe het zal verlopen en eindigen met hen, en dat komt vooral omdat je met hen meeleeft.
Hoe het eerste hoofdstuk, dat aanvankelijk los lijkt te staan van de rest van het verhaal, mooi op het einde samensmelt en duidelijk wordt, is geniaal gevonden.
Ik heb weer ontzettend genoten van dit boek, zoals van elk verhaal van deze auteur.

Meer recensies van melhartman-skynet-be