Young adult voor volwassenen

mevrouwWillems 20 februari 2024
Ik heb de Engelse versie gelezen van dit boek, op aanraden van collega's.

Het verhaal: Matthew een eeuwenoude vampier en Diana, een geschiedenisprofessor met onderdrukte magische krachten. Ze onderzoeken een behekst oud manuscript over alchemie en worden snel verliefd, een verboden liefde. Wat mij betreft vielen ze veel te snel voor elkaar, het lijkt daardoor minder diep. Matthew is eeuwenoud, maar lijkt niet volwassener dan Diana.

Diana ontdekt steeds meer van haar krachten, ze kan zoveel meer dan ze denkt, leuk om haar ontwikkeling te lezen. Het was soms wel een beetje alsof je leest over "the one", ze is zoveel sterker dan de rest, zoveel magische krachten.

Dit boek had voor mij YA vibes, vooral het laatste deel. Het heeft een rustige opbouw, die wat mij betreft wat sneller had gemogen. Later pas wordt het spannend.
Het had korter gekund, maar het is erg sfeervol.
Beste karakter? Het huis van Diana aan het eind van het boek. Dat huis heeft zijn eigen wil en laat dat merken door bijvoorbeeld deuren dicht te gooien.

Eindoordeel: ⭐⭐⭐⭐

Meer recensies van mevrouwWillems