Rima bewijst het tegendeel

mevrouwWillems 19 oktober 2022
In het vervloekte hart is zo'n boek waarvan je denkt: dat hebben we niet in Nederland. Dit kennen we niet, dit doen we niet. Rima Orie bewijst het tegendeel.

We doen niet aan bloederige scènes met martelingen voor jong publiek. We confronteren ons niet met ons koloniale verleden. We doen niet aan fantasy. Nogmaals: Rima Orie bewijst het tegendeel.

Ik was nieuwsgierig geworden naar dit boek omdat ik had gehoord dat het parallellen trekt met hoe Nederlanders tekeer zijn gegaan in Suriname. Ik wilde weten hoe je zoiets moeilijks in een fantasy setting terug laat komen. Het is echt supergoed gelukt! Het maakt het daardoor een veel rijkere tekst, het geeft meer lagen dan als het alleen over de fantasy elementen was gegaan.

Ik kan alleen maar denken: dankjewel dat je dit schreef!
Lezers, kijk even naar de trigger warnings of je dit boek wel fijn vindt.

Meer recensies van mevrouwWillems