Holy bef! Weer een boek van Lisette

mevrouwWillems 20 februari 2024
Het studentenleven in Enschede, daar gebeurt nog eens wat.

Ferdi en Abby's relatie is niet een makkelijke. De momenten dat alles goed is en ze bij elkaar zijn is alles op en top geweldig, maar dat blijft het helaas niet.

Ik kende de karakters al uit de Verkikkerd serie, die ik eerst las. Ook kende ik een deel van het plot al, leuk om sommige verhaallijnen nu vanuit een ander perspectief te zien. Dit boek miste de luchtigheid die ik in de Verkikkerd serie meer vond.

Op haar Instagram is Lisette Jonkman er heel open over: kinderen krijgen ging voor haar niet al te makkelijk. Daarom extra respect voor een aantal moeilijke scènes die ze in dit boek geschreven heeft.

Holy bef! De boeken van Lisette springen er wat mij betreft uit als het gaat over creatief (studenten) taalgebruik. Wat dat betreft laat ze Ferdi de rijke corpsbal absolute pareltjes zeggen, van straatpizza (dronken overgeven op straat) tot depressiepindakaas (goedkope pindakaas). Ik had graag nog meer gebral gelezen.

Meer recensies van mevrouwWillems