Schattige kerstfeelgood

mevrouwWillems 10 februari 2024
Dit boek is een samenwerking van The Feelgood Five, namelijk Lisette Jonkman, Gillian King, Marijke Vos, Susan Muskee en Vanessa Thuyns.
Ze schreven dit kerstverhaal voor het Feelgood Five evenement, en ze hebben het boek later ook uitgebracht.
Het is een schattig kerstverhaal, waarin Aurélie als vrijwilliger in een boekhandel gaat werken, samen met Reinout, op de dag voor Kerst. Haar bazin, Wanda is een echte Scrooge die van de ware kerstgedachte niets gehoord heeft. Reinout wordt getypeerd als een vampierachtige bonenstaak. Aurélie doet haar best om haar goede humeur te bewaren. Ze slaat zich dapper door de dag heen.

Je hebt dit boek zo uit, het is fijn om tussendoor te lezen. Het is vlot en humoristisch geschreven. Het is wat voorspelbaar, maar voor zo'n korte feelgood stoort dat niet.
Ik vond het leuk om een verwijzing naar een van de boeken van Lisette Jonkman te lezen. Daarom vraag ik me af: zijn er meer referenties die ik gemist heb?
Ik ben benieuwd naar het volgende verhaal!

Meer recensies van mevrouwWillems