Lees dit boek als je een meisje kent

mevrouwWillems 23 november 2021
Lees dit boek als
- je een meisje bent
- je een meisje kent. Heel belangrijk! Dit is niet alleen een boek voor meisjes.
- je feministist bent, of nog niet
- je voor bodypositivity bent, of dat nog niet kent (want iedereen, ook meisjes, mogen van hun lichaam houden
- je van Young Adult houdt
- je tegen slutshaming bent (want iedereen, ook ook meisjes, mogen van seks genieten)
- je ouder bent, of docent, en het moeilijk vindt om je in te leven in de wereld van jongeren en seks, of Social media en de gevolgen daarvan

Dit boek past zo goed bij het thema Liefde dat we behandelen met de tweede klas. De lessen seksuele voorlichting zijn een van mijn favoriete lessen om te geven. Helaas heb ik dit jaar geen tweede klassen! (Missen jullie me ook?)

Het boek volgt drie vriendinnen die elk hun eigen problemen hebben. En ook nog eindexamen.. gelukkig hebben ze elkaar.

Het boek is gebaseerd op waargebeurde verhalen, dat geloof je toch niet?
Gelukkig is er veel aandacht voor positieve dingen: een chagrijnige, naar koffie stinkende docent die toch aardig blijkt te zijn. (Can't relate, ik hou niet van koffie.) En hoe knap Tess laat zien dat ze zeker wel een meisje is, maar ook zeker wel van seks mag genieten en daarover mag fantaseren. Het is zo zwaar dat haar omgeving en vooral de andere meisjes daar zo slecht op reageren. Dus: nee! Stop slutshaming!

Er gebeurt nog veel meer in dit boek dus ik zou zeggen: ga dit lezen.

Meer recensies van mevrouwWillems