Emotioneel, sterk verhaal

Michelle Sikking 23 augustus 2023 Auteur
We volgen beste vrienden Fleur en Matt. Beide zitten ze op de middelbare school en speelt er veel in hun prive leven. Als het bergafwaarts gaat met de lieve oma van Fleur, ontvangt ze een akelig bericht op Instagram van een onbekend account. Ze denkt dat dit een grap is en zoekt er niet veel achter, tot de meer berichten krijgt en ze steeds persoonlijker worden. Ze mag het absoluut niet doorvertellen. Wie kan ze nog vertrouwen, als degene die haar pest zoveel over haar lijkt te weten?

Matt heeft het thuis niet makkelijk, zijn ouders hebben een perfecte toekomst voor hem voor ogen, maar ziet het dit zelf ook wel zo? Wat als zijn droom studie er een is die zijn ouders nooit zouden accepteren.? Het bezorgd hem veel stress en hij heeft geen idee hoe hij ermee om moet gaan.

Pesten komt nog altijd veel voor en ook online pesten gebeurd steeds vaker. Want hoe makkelijk is het om iemand zwart te maken en zelfs te bedreigen vanuit je bureaustoel? Het maakt me verdrietig dat dit zo'n groot probleem is en de auteur heeft hier een heel gevoelig boek over geschreven. Je leest het als fictie, maar het idee dat dit in echt (veel te vaak)gebeurd is heel akelig. Monica weet je dan ook echt mee te nemen in de emoties en gevoelens van deze tieners. Je leeft echt met ze mee en wilt ze zo graag helpen. De schrijfstijl is erg prettig en vlot, waardoor je (positief gezien) door het verhaal heen vliegt. Je wilt weten waar het heen gaat. Zelfs als je denkt te weten wie het is, komen er nog veel onverwachte wendingen op het pad van de lezer.

De pijn die wij verbergen is een verhaal met liefde maar ook angst, pestgedrag, rouw en andere problemen die tieners met zich mee kunnen dragen.

4,5/5 sterren

Meer recensies van Michelle Sikking