Uit as herrezen

Michelle Sikking 01 december 2022 Auteur
In dit derde deel van de serie, gaan we verder waar we in Als het duister roept gebleven waren. Na haar ontsnapping uit Fulsur Piek komt Phaun thuis en ontdekt ze dat alles waar ze op hoopte er niet te vinden is. Dit resulteert in een ruzie tussen haar schoonzus Noova en haar, terwijl ze nog aan het herstellen is van haar gevangenschap. Helaas heeft Phaun niet veel tijd om bij te komen, als ze erachter komt dat de dreiging van de Raad steeds gevaarlijker wordt en heel Vha'rymn in gevaar is.

Als Vhéi is het haar taak om de volken weer bij elkaar te krijgen, maar kan ze dit wel? Is ze in staat om dat gedeelte, waar ze pas net van weet, te accepteren? Een ding is zeker, ze moet weer op reis door het land. Gelukkig heeft ze dit keer veel vrienden die haar zullen bijstaan. Maar zal Phaun zichzelf vinden en erin slagen om de vrije volken te herenigen?

'Uit as herrezen' was weer een spannend verhaal waarin veel losse eindjes aan elkaar geknoopt werden. We komen veel bekende personages tegen, maar ook nieuwe personages worden geïntroduceerd. Ik vond het heel mooi om de groei van Phaun te zien, maar ook de strijd die ze vanbinnen voert was te voelen. Valentijn heeft een heel fijne schrijfstijl en alles wordt heel beeldend verteld, waardoor je echt in het verhaal zit. Regelmatig denk je te weten waar het heen gaat, maar dan neemt het verhaal toch weer onverwachte wendingen.

De titel past weer perfect bij het verhaal, maar daar kom je wel achter als je het gaat lezen.

Ik vond het een prachtig einde van Phauns verhaal. Dit boek krijgt dan ook 5 sterren van mij! Deze serie staat hoog op mijn lijstje van favorieten.

Meer recensies van Michelle Sikking