Weer enorm genoten!

Michelle Sikking 29 augustus 2021 Auteur
Vannacht heb ik deel twee van the Rabbit Chronicles uitgelezen: Alice door de Zombiespiegel. Waar je in deel 1 Alice in Zombieland vooral kennis maakt met de wereld waarin Alice Bell leeft, gaat het in deel twee meteen verder en ontdek je nog veel meer. De 'geestzombies' die Alice kan zien, zijn in dit boek niet meer haar grootste probleem. Ze ziet iets in haar spiegelbeeld dat nog veel angstaanjagender is. Daarnaast doet haar vriendje ineens heel vreemd. Ze wil al haar vrienden helpen en beschermen, maar daar moet ze veel voor opofferen.

Synopsis:
Alice dacht dat ze alles al had meegemaakt, maar helaas... het kan nog erger. Na de laatste zombie-aanval gebeuren er vreemde dingen met haar. Spiegels komen tot leven, ze hoort stemmen die anderen niet schijnen te horen en ze heeft soms de afschuwelijke neiging om iemand aan te vallen. Meer dan ooit heeft ze Cole, haar vriendje, nodig, maar tot overmaat van ramp maakt hij het uit. Sterker nog, hij ontwijkt haar zoveel mogelijk, en het lijkt wel alsof hij iets voor haar verborgen houdt...

Ik heb genoten van het boek. Het zat vol spanning. Deze serie is zo goed bedacht en origineel. Gena neemt je mee naar een wereld die je je niet voor kan stellen. Ze heeft een fijne schrijfstijl en het leest als een trein. Je leeft voor 100% mee met Alice, maar ook met haar vrienden. Er zit geweldige humor in, wat goed comineert met het verdriet en de spanning.

Als je van YA & Fantasy houdt dan is deze serie echt de moeite waard!!

Meer recensies van Michelle Sikking