Horror spelshow...

Michelle Sikking 08 januari 2022 Auteur
Het is 2048. Het Collectief is aan de macht. Dit betekent dat iedereen die zich erbij aansluit (je hebt weinig keus) dezelfde kleding draagt, dezelfde kapsels heeft, dezelfde maaltijden eten en hetzelfde geld verdienen. Ook is de zorg en het onderwijs voor iedereen gratis, mits je deel bent van het collectief. Maar.. Als je een misstap begaat, groot of klein wordt je opgepakt en moet je deelnemen aan 'de executie' een gruwelijke liveshow. Vijf jongeren hangen in een kooi boven een metersdiepe afgrond, waarvan er maar 1 blijft leven. Bij de rest zal de bodem openklappen, met alle gevolgen van dien.. De show wordt uitgezonden voor het hele land en in dit boek volgen we een hele spannende aflevering, waar Charlotte, Nathan, Hailey, Frankie en Elif terecht staan. Wie weet het publiek het beste te overtuigen en wie zal het einde van de show halen?

Wat. Een. Boek.

De auteur weet de spanning er zo goed in te brengen en te houden. Het verhaal is eng geloofwaardig, je kunt je zo voorstellen dat de wereld hierin verandert. Je hebt het gevoel dat je de personages echt allemaal goed kent en ze verdienen het allemaal om die show te winnen. Het is weer fenomenaal beschreven en het voelt of je er echt bij bent. Er zitten heel veel spannende en onverwachte wendingen in het verhaal, maar dan ook echt onverwacht. Pas op: je hart breekt meerdere keren!

Meer recensies van Michelle Sikking