Prachtig, hartverscheurend boek.

Michelle Sikking 10 september 2021 Auteur
Boek: Voor verdriet heeft niemand tijd
Auteur: Monica Haak
Genre: YA

Synopsis:
Liv en Emerald zijn twee tienermeisjes die elk een groot verlies hebben geleden. Ze ontmoeten elkaar als Liv naar de andere kant van het land verhuist. Ze worden meteen de beste vriendinnen, wat hen beiden hoop geeft op een positieve toekomst. ot hun geheim hun vriendschap op proef stelt.

Vandaag heb ik dit boek uitgelezen, wat een verhaal. Een heel mooi en heftig verhaal. Monica neemt je mee in een verhaal over twee meiden, die beide een groot verlies geleden hebben. Liv start in een nieuwe stad op een nieuwe school en ontmoet al snel Emerald. De twee krijgen al snel een hele sterke band. Ze betekenen alles voor elkaar, en juist dat maakt dat er ook veel dingen helemaal mis gaan. Het is een prachtig verhaal over een vriendschap, die onder druk staat door het privé leven van de meiden en dan vooral die van Emerald. Ze worsteld met zoveel negatieve gevoelens, dat ze in de war raakt door het positieve gevoel dat Liv haar geeft. Je leest het uit beide perspectieven wat het verhaal zoveel extra geeft.

In het begin van het boek zit er ook een triggerwarning, wat ik heel goed en ook nodig vind voor dit verhaal.

Monica, je mag echt trots zijn op wat je hier neergezet hebt. Zware en heftige gebeurtenissen, waar helaas veel te veel mensen mee te maken krijgen. Ook veel jongeren van de leeftijd van de personages. Een onderwerp wat nog veel te vaak genegeerd of niet begrepen wordt. Echt petje af!!!

Dit verhaal krijgt dan ook dik 5 sterren!

Ik wilde eigenlijk een foto maken van het boek zelf, maar vind het binnenwerk ook zo prachtig. Vandaar dat ik het op deze manier beide gebruik haha.

Meer recensies van Michelle Sikking