Enemies to lovers, tijdens kerst

Michelle Sikking 16 december 2023 Auteur
Holly Winters is een echte workaholic. Al meerdere jaren stopt ze ziel en zaligheid in haar redactiewerk voor het televisieprogramma 'Alles draait om liefde'. En nu haar baas ein-de-lijk van plan is om met pensioen te gaan lijkt niets haar beloofde promotie tot eindredacteur nog in de weg te staan. Enter Olivier Wolfs, zoon van mediamagnaat John Wolfs, die al een tijdje meedraait in de televisiewereld. Wanneer Holly hoort dat deze nepo-baby ook wel oren heeft naar de functie ziet ze haar kansen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Maar niets blijkt minder waar; Holly en Olivier krijgen beiden één ultieme kans om te bewijzen dat zij de beste kandidaat voor de rol zijn. De uitdaging: een item maken dat gekozen wordt voor de jaarlijks terugkerende kerstuitzending. Holly is vastbesloten om haar onuitstaanbare concurrent te verslaan, want een ding is zeker: zij en Olivier hebben niets met elkaar gemeen. Behalve dan misschien een enorm, wederzijdse afkeer. En daar kan zelfs de magie van kerst niks aan veranderen ... toch?

Alles draait om kerst is weer een èchte Iris Visser. Ook dit boek las ik met een lach op mijn gezicht. Holly is een fijn personage om te volgen, hier en daar wat klunzig, lief en ze heeft enorm veel talent in wat ze doet. De auteur bouwt het verhaal perfect op, alles klopt voor mijn gevoel. Je leert de personages echt kennen en ziet ze ook groeien als mens. Het verhaal zit, zoals ik van Iris gewend ben, weer boordevol humor. Iets waar de auteur zo enorm goed in is, soms vraag ik me af hoe ze na zoveel verhalen nog altijd originele grapjes en woordspelingen verzint. Het boek draait, zoals de titel al verklapt, echt om kerst. Wat het dan ook een perfect verhaal voor deze tijd maakt.

Ben jij op zoek naar een verhaal vol liefde, humor, een sterkte verhaallijn, enemies to lovers en niet te vergeten KERST? Dan is dit het verhaal voor jou!

Meer recensies van Michelle Sikking