Geweldig avontuur

Michelle Sikking 08 januari 2022 Auteur
In tussen de beesten en wilde rozen volgen we Cerys, de dochter van de koninklijke hovenier. Er heerst in het Koninkrijk Aloriya al jarenlang vrede en voorspoed. Dit kwam door de eerste koning van Aloriya, die een deal maakte met de Vrouwe uit het Woud. Terwijl alles in het koninkrijk opbloeide, begon een duistere vloek in het Woud en is het ook verboden terrein voor de bewoners van het dorp. Cerys is als klein meisje haar moeder en vrienden verloren in het Woud, waar zij zelf die dag ook een deel van de vloek opgelopen is, maar ze heeft het wel overleefd.
Als de huidige koning overlijd wordt haar beste vriendin gekroond, maar de vloek van het Woud is sneller en neemt alles over. Cerys en de vervelende vos, die haar sinds het verlies van haar vrienden en moeder achtervolgt, gaan er alles aan doen om de vloek te verbreken. Hiervoor moet ze door het gevaarlijke woud, waar ze erachter komt wat voor een enge wezens daar echt leven en komt ze achter veel geheimen uit het verleden. Zal het haar lukken om de vloek te verbreken?

Het is een heerlijk fantasierijk verhaal, over een vervloekt bos en een koninkrijk die door magie overeind gehouden wordt. Ik vond het een heel mooi verhaal. Vriendschap, liefde, verlies, angst en dapperheid stonden centraal. Ook leerde je de karakters kennen en zag je ze groeien en veel leren over zichzelf. Het boek zit vol onverwachte wendingen en je wil echt niet stoppen met lezen! Ik heb er echt van genoten en raad het verhaal echt aan!

Meer recensies van Michelle Sikking