Prachtig slot van de trilogie

Michelle Sikking 23 juni 2023 Auteur
Na Unsinkable en Unwritable kon ik niet wachten tot dit derde en laatste boek uit de serie uitkwam. Op het moment dat dit gebeurde heb ik het meteen aangeschaft. Een ding is zeker, ook dit deel is weer voorzien van geweldig️ schrijfwerk! En dan ook nog eens zo'n prachtige cover en de schutbladen zijn om zo mooi.

Victoriaans Londen, 1889. In Unlikable volgen we Eleonora Prime, een dame uit hoge kringen die er alles voor doet om een goede dochter te zijn. Na een noodgedwongen verhuizing, komt ze terecht in het huis van de onuitstaanbare Felix Clifton.
Ook zien we de gedachtegang van de moordenaar Junior R, die de straten van Engeland teistert met een heel eng en origineel moordwapen. Jack the Ripper was pas het begin!

'De reden waarom u zo koppig bent, waarom u zo onuitstaanbaar kan zijn, is omdat u zit opgesloten in een wereld van mannen.'

Unlikable is een mooi en spannend boek, dat een beeld weergeeft van Londen in 1800. Het verschil tussen rijk en arm, de reacties op een seriemoordenaar en hoe een dame van rijke afkomst, zo haar best doet om te zijn zoals het van haar verwacht wordt.

Lotte heeft het verhaal heel gedetailleerd beschreven, je ziet dat ze er echt onderzoek naar gedaan heeft en haar vlotte schrijfstijl zorgt ervoor dat je door wil blijven lezen. Het voelt realistisch, de gedachtegang, omgeving en het gedrag van de mensen. Ook de groei van de personages en de relaties tussen de personages is erg mooi opgebouwd.

Lotte heeft zichzelf echt bewezen als een goede auteur met deze serie en ik hoop dat zij nog meer gaat schrijven.

Meer recensies van Michelle Sikking