Dicht op een ongemakkelijk huwelijk

Michelle van Dijk 28 oktober 2019 Auteur
Een jonge moeder doet er alles aan om haar seksverslaving te voeden en haar huwelijk soort van overeind te houden. (Een dubbelleven kennen we vanuit allerlei perspectieven, maar ik ken weinig boeken waarin de vrouw de seksverslaafde is.)

Wat ik vooral prettig vind aan dit boek, is dat je er gewoon middenin valt. Er wordt grotendeels in de tegenwoordige tijd verteld, je bent erbij en je zit er dicht op. Geen onnodige beschrijvingen van plaatsen en personen leiden af van waar het om gaat: de onrust die voortdurend aan hoofdpersoon Adèle knaagt. Ik hou daar wel van: geen symboliek, geen toeters en bellen. Wel een indringend portret van een, laat ik maar zeggen, ongemakkelijk huwelijk.

Meer recensies van Michelle van Dijk