Fantastisch !

Mieke Piersma 03 augustus 2018
Wow !! Prachtig boek! Ik hou wel van historische romans, maar de één is niet met de ander te vergelijken.
Dit boek is gewoon fantastisch! Ik ken de schrijfstijl van Simone vd Vlugt en ik hou veel van haar boeken.
Totzover heb ik alle thrillers van haar gelezen, maar ook in dit verhaal kan je je helemaal verliezen.
Het verleden wordt tot leven geroepen, de manier van leven, de waarde van geld en je leest hoe het Delftsblauw is ontstaan….
Heel interessant! Een product wat zo puur Hollands is en wat zeer geliefd is bij de buitenlanders.
Het verhaal verteld dat Catrijn, die getrouwd is met Govert een zwaar leven heeft. Ze wordt door haar man mishandeld, ook tijdens haar zwangerschap en als gevolg daarvan moest ze haar kindje verliezen. Als hij doodgaat, mede door dronkenschap, vlucht ze naar een andere plaats om daar een nieuw leven op te bouwen. Maar, het verleden blijft haar achtervolgen in de persoon van Jacob. Hij chanteert haar, want hij schijnt gezien te hebben hoe Govert overleden is..Dit is het begin van een prachtig verhaal. Ik kon met geen mogelijkheid het boek weg leggen en heb hem in één dag uitgelezen.
Heel erg jammer dat het boek uit is. Een passend einde, wat bij het verhaal hoort. Wat mij betreft is dit boek een dikke aanrader!!

Aanraders 2015

Aanraders 2014