een nieuwe kans

Rosie heeft het geluk dat een docent haar kwaliteiten ziet, ze krijgt een stageplaats in IJsland en mag haar opleiding verder afmaken ginder ter plaatse. Deze kans grijpt ze met beide handen aan, het is haar vlucht en ideale manier om alles zonder prikkels op een rijtje te krijgen. Dat laatste dacht en hoopte ze, maar Rosie trekt toch bepaalde avonturen/ongelukken aan en zal hier mee moeten worstelen en omgaan.
Kan een gebroken hart helen? Kan een gebroken hart terug liefde voelen? Krijgt Rosie “een nieuwe kans”?
Een heel ander verhaal is het derde deel van de herfst. Niet altijd even realistisch, maar een verhaal met actie en drama, met nieuw leven en dromen, met tegenslagen en gelukjes! Wat vooral mooi naar voor kwam was het zoeken van Rosie naar zichzelf en wat echte liefde is.
Tamara Postma heeft er ook hedendaagse problematieken ingestoken rond dierenactivisten en het klimaat, dit in het mooie landschap van Ijsland.
Ook de families en vrienden kan je heerlijk blijven opvolgen.
De schrijfster weet je weer mee te zuigen in haar vlotte en verslavende schrijfstijl.
De herfst is voorbij , de winter staat voor de deur en wat zal die reeks ons weer brengen?

4 sterren

@missp_her_books_read