Pitta

Monique 22 september 2022
Als Rani's zus Romy in het ziekenhuis ligt sluit ze vriendschap met een ander patientje. Ze raakt echter overstuur als haar nieuwe vriendin 'zomaar' verdwijnt. Romy weet zich geen raad en Rani beloofd op onderzoek uit te gaan. Als ook een vrouw als vermist wordt opgegeven lijken deze zaken mogelijk met elkaar verband te houden. Maar als nog meer verdwijningen plaatsvinden staat het team van Rani voor de moeilijke opdracht om de daders op te sporen. Het kost Rani erg veel moeite omdat ze prive ook nogal wat problemen ondervindt. Dit wordt helemaal moeilijk als de arts van haar zusje meer belangstelling voor Rani blijkt te hebben dan ze had gedacht.
Toch focust ze zich op de verdwijningen en door goed speurwerk en stevig uitgevoerde verhoringen komen ze erachter welk afschuwelijk drama zich 20 jaar geleden heeft afgespeeld en hoe de verdwijningen in het plaatje passen.

Wederom een sterke thriller. Het leest heel gemakkelijk en de tekst is soepel geschreven. Het verhaal krijgt een extra lading omdat Rani privé in de clinch ligt met haar partner en als de arts van haar zusje gevoelens voor haar blijkt te hebben moet Rani alle zeilen bijzetten om er niet op in te gaan. Je voelt haar worsteling met haar gevoelens en emoties door de woorden heen. Daarbij komt dat ze steeds minder goed met haar schoonmoeder overweg kan wat ook tot spanningen leidt. Je leeft echt met Rani mee, en de spagaat waar ze in leeft om alle ballen in de lucht te houden. Heel goed verwoord.
Pitta is een bijzondere titel maar verwijst naar iets wat de vrienden in het verleden hebben afgesproken.
De ontknoping is anders gelopen dan ik had gedacht, en daar hou ik wel van, dat een verhaal anders eindigt dan ik het zelf had bedacht.

Meer recensies van Monique