De ongekroonde thriller Koning van Vlaanderen

Moon Kager 13 oktober 2020
De ongekroonde thriller Koning van Vlaanderen
Toni Coppers, de ongekroonde koning van de thrillers uit ons buurland, schreef al vele thrillers over de personage Liese Meerhout en haar team, de boeken zijn zelfs verschenen als serie en gooit momenteel weer hoge ogen op de Nederlandse tv. Wanneer je, net als ik, alle boeken hebt gelezen van deze serie dan kijk je alweer reikhalzend uit naar een volgend deel. Voor mensen die nog nooit iets hebben gelezen van Toni Coppers, je kunt elk boek als eerste oppakken, je hoeft ze niet per se in volgorde te lezen, al is dat denk ik persoonlijk wel het prettigst. Het zijn op zich staande verhalen al maken de karakters wel een bepaalde groei door in de boeken. Maar wees gewaarschuwd eenmaal een Coppers dan wil je ze waarschijnlijk allemaal….
Thuiskomen
De bekende vlotte schrijfstijl van Toni Coppers maakt het lezen tot een feest, Messias heeft een godsdienstige inslag en met de gruwelijke vondst van de 41- jarige pastoor weet Coppers je meteen naar het puntje van je stoel te trekken. Het team van Liese Meerhout en Michel Masson voelt als thuiskomen zoals ik bij elke boek van Coppers heb, dit verhaal heeft me geraakt, mede door het onderwerp. Ditmaal heeft Coppers iets aangesneden wat meestal liever onder het tapijt wordt geschoven. De daadkrachtige, eigenwijze Liese Meerhout komt weer heerlijk uit de verf in Messias, een ijzeren karakter maar een klein hartje, dit onderwerp wat het goed zal doen op het grote doek of in de serie, Messias zal zeker wat losmaken.
Verslavend
Eenmaal geproefd van Toni Coppers zal je het verslavende effect begrijpen, Coppers heeft mij met Messias vele uren leesplezier gegeven, ik kijk al uit naar het volgende deel, maar ja ik ben dan ook fan en verslaafd aan de Vlaamse sfeer, de heerlijke karakters en de goed uitgewerkte verhaallijnen. Ik kan heel veel zeggen waarom je deze boeken lezen moet, maar ervaar het zelf en pak er eens een op … maar wees gewaarschuwd ik sta niet voor de gevolgen in
4 1/2 ster voor deze heerlijke leeservaring

Meer recensies van Moon Kager