Spannend en erg echt.

Natasja (Tazzy) J. 18 december 2019
Rom Molemaker- Apollo's ondergang

Lester Stevens is thuis onhandelbaar. Zijn moeder stuurt hem naar een tehuis, waar hij opnieuw opgevoed zal worden. Het idee kwam niet van haar, maar van een man die echt heel erg creepy is. Een soort sekte leider, die heel erg in god gelooft, maar op een manier waar je haren van rechtop gaan staan. Lester wil er niets mee te maken hebben. Dus wordt hij naar het Predikman gestuurd. Daar krijgt hij meteen het gevoel dat er iets niet in de haak is. Een jongen die Apollo heet, moet hem wegwijs maken. Maar iedereen is bang voor deze jongen. Waarom? Lester is van nature heel nieuwsgierig. Dit zal hij af moeten leren, of hij is goed de klos. Apollo maakt Lester kwaad en nog nieuwsgieriger. Hij besluit om op onderzoek uit te gaan. Hierbij trekt hij een beerput open , die beter gesloten had kunnen blijven.... Of toch niet?

Je krijgt een kijkje in het leven van Lester en leert hem vrij goed kennen. Dat hij daar niet voor niets zit, is wel duidelijk. Hij heeft problemen. Alle jongeren daar, zitten er om een reden. Alleen Apollo is een mysterie. Waarom zit hij daar?

Aan de ene kant denk je steeds: Lester doe voorzichtig! Maar, je wilt ook weten wat er aan de hand is, als dat stapje voor stapje duidelijk begint te worden, ga je echt je nagels afbijten. Want in je achterhoofd denk je: wat als dit echt kan gebeuren in gesloten instellingen? Je bent daar over gelaten aan de genade van de mensen die daar de boel runnen. Het is een vertrouwenskwestie, dat realiseer je, je dan echt.

Maar wat als.... wat als het echt voorkomt? Is er wel controle op? Dit idee liet me niet meer los en kroop onder míjn huid. En dat is precies de bedoeling van dit boek, denk ik. Het is niet een pageturner, kwa spanning. Het is een pageturner als je van boeken houdt, die onder je huid kruipen, zeker weten!

Het leest vlot en je vliegt er doorheen.

De cover is echt heel mooi. Hou het boek maar eens in het licht! Dan zie je de bomen/ het bos van het Predikman.

Ik geef het boek 4sterren.****

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.