Goed vervolg

Natasja (Tazzy) J. 03 september 2020
Evi f. Verhasselt- De smaragden troon, de laatste erfgenaam, boek 2

In deze dikke pil gaat de reis van Eleonora verder. Het is zo fijn om weer in haar leven te stappen. Ze zit aan het begin van het boek, als verstekeling aan boord van een schip. Als ze wordt ontdekt, is de kapitein niet blij. Toch houdt ze hier bijzondere vrienden aan over. Ze moet er alles aan doen om haar ware naam te redden. Maar ook komt ze in een spel terecht, dat gaat over wie de troon moet gaan erven. Het is een groots en gevaarlijk avontuur, dat ze aangaat met een nieuwe vriendin: Lynith. Ze komen in situaties terecht dat ze moet vluchten voor hun leven. Ondertussen moet ze zichzelf beter leren kennen en leren in bedwang te houden…..en weet ze niet meer wie ze nog kan vertrouwen. Het is een soort spel der tronen, met listen en bedrog, maar de toekomst van het land staat hierbij wel op het spel.

Er zit heel veel actie in, magie, soms wat humor, vriendschap en verraad.

De sfeer is soms kasteelachtig en doet middeleeuws aan, maar het is een wereld waar in je, je leven niet zeker bent. Ze moet dus onder de radar blijven, maar hoe doe je dat, als je het hart op de juiste plek hebt en je verstand altijd het goede wil doen?

Het is een jonge vrouw, nog geen 18 jaar oud, die heel weinig van haar echte familie weet, omdat ze ergens anders is opgegroeid.

Het leest wel snel, maar het lettertype is me net even te klein. Dat is maar een klein minpuntje.

Ik werd het verhaal weer ingezogen en kijk uit naar nog meer avonturen van deze dame. Het kan niet afgelopen zijn.

Ik geef het boek 4 sterren**** en heb Eleonora in mijn hart gesloten. Ik leef zo met haar mee. Het kan behoorlijk emotioneel oplopen, het raakt je.

Ze heeft ook vreselijke nachtmerries en moet haar krachten onder controle zien te krijgen. Wat niet gemakkelijk is, in je eentje.

Er gebeuren best veel dingen en je moet af en toe echt een adempauze nemen. Een rollercoaster van een fantasy verhaal. 4****

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.