Team Nido, all the way!!!!

Oli Veyn- De orde van de poortwachters: boek 2: dissiocatie

In dit tweede boek komt Nido (in haar tot nu toe), grootste nachtmerrie terecht. Ze sturen haar terug naar de Stonehenge. Daar komt ze de vreselijke Sin-Ja weer tegen. Nido en haar vrienden moeten op pad naar andere dimensies om te helpen, de meest vreselijkste wezens te verslaan. Haar lot, begint steeds duisterder te worden. Een toekomst ziet ze niet meer. Ze moet zich staande zien te houden in een wereld, waar men haar gebruikt in machtsspelletjes of voor hun eigen gewin. Ze is terecht gekomen in een heksenketel. En ze is zo onzeker. Ze mist de twee broers Rag en Berger. Hoe moet ze overleven in een wereld, waar iedereen zich tegen haar heeft gekeerd? In dit boek, maakt ze weer heel veel mee. Haar leven en dat van iedereen waar ze van houdt, staan op het spel.

Veel actie momenten, met prachtige, gruwelijke wezens en heftige taferelen. Je bijt al je nagels er gegarandeerd af! Het is zo beeldend op papier gezet, dat je als het ware, het verhaal wordt ingezogen. Het is keigaaf, om tussen de dimensies door, mee te reizen. Het is een aparte wereld, de poortwachters wereld. Het is verborgen voor de gewone mensen. En dat is maar goed ook.

De emoties lopen hoog op. Je Wilt Nido nog steeds een knuffel geven. Je wilt haar zo graag helpen. Je voelt haar angst en moedeloosheid. Je voelt alle emoties in dit boek echt. Het is erg meeslepend en een paar traantjes laten, is ook niet zo gek. Nido moet zoveel keuzes maken, dat je niet in haar schoenen wilt staan. Sommige personages, zijn echt gemeen. Je hoopt zo dat Nido haar wraak gaat krijgen. Een kant kiezen, is dus ook niet moeilijk. Het is een ijzersterk personage, je gaat echt van haar houden. Ze laat je niet meer los! Een stukje van Nido, herken je misschien in jezelf, dat brengt het nog dichterbij.

Vecht of sterf. Dat staat er voorin het boek. En dat is helemaal waar voor Nido.

Ik ben echt fan dit personage, dat is te merken. Maar ook, de twee broers vind ik heel bijzonder. Ik zou niet kunnen kiezen, ze zijn allebei leuk.
Eigenlijk kan nog uren enthousiast doorschrijven over dit boek, maar je moet het zelf beleven. Het is een echte pageturner.

Dat einde! Omg! Damn! Wanneer komt boek 3 uit? Dit is een behoorlijke cliffhanger. Het smaakt echt 1000% naar meer. 5 dik verdiende sterren.*****

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.