Heerlijke horror

Natasja (Tazzy) J. 30 oktober 2019
David Koepp- Koelcel

Een aanrader voor de echte horror liefhebbers! De cover is meteen al mysterieus. Iemand in een geel pak. Een quote waarop staat: een allesverwoestende dreiging. Drie onbekenden die moeten samenwerken. Kunnen ze de wereld redden?

Het begint al meteen spannend. Roberto Diaz wordt op een zeer gevaarlijke zaak gezet in Australië. Een allesverslindende schimmel heeft een klein dorpje uitgeroeid. De dreiging is zo groot, dat het dorp,met de grond gelijk gemaakt wordt. Maar Roberto neemt een monster mee naar Amerika. Daar is het veilig opgeslagen in een ondergrondse koelcel. De tijdlijn is goed weergegeven. Het zijn een soort stappen in de tijd. Jaren later rijdt er een man op de weg, met een dood hert en een dode kat in zijn kofferbak. Hij wil ze gaan begraven, vlakbij een opslagplaats. De opslagplaats werd vroeger gebruikt door de overheid. Maar is helemaal afgesloten en nu kunnen mensen hun overbodige spullen er tegen betaling stallen. De man in de auto krijgt de schrik van zijn leven als het hert en de kat wel heel vreemd gaan doen. Ze zijn immers morsdood....

In het opslagcomplex werken een aantal mensen snachts. Ze bewaken het gebouw. Maar er gaat ergens een alarm af. Ze horen een gepiep. Als ze op onderzoek uitgaan komen ze achter een vreselijk duister geheim. De gevolgen zijn niet te overzien. Het is inmiddels 30 jaar later, en Roberto moet erheen om het op te lossen. Als hij niet op tijd is, kan de hele wereld verloren gaan.

Het is echt horror, soms behoorlijk goor en gruwelijk. De schimmel neemt namelijk lichamen over, past zich aan aan omstandigheden en zorgt ervoor dat de lichaamsdelen en lichaamssappen je echt letterlijk om de oren vliegen. Je moet het zien als een paddestoel, die verspreidt ook sporen. Zo werkt deze schimmel ook.

Het is een race tégen de klok. Erg spannend, benauwd en ondertussen ligt het lot van de wereld in de handen, van 3 personen.

De personages zijn apart, maar erg goed neergezet. Ik vond het heerlijk vlot lezen en hoop nog veel meer te horen van deze auteur. Het boek krijgt van mij een 9. Dat zijn 4,5 sterren.

Jammer is wel, dat de 3d letters de zilveren kleur verliezen tijdens het vasthouden.

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.