Goed!!!!

Natasja (Tazzy) J. 03 september 2020
Simone Rozeboom- Tot de dood

Emma woont en werkt in een wereldstad. Maar als haar vriend het uitmaakt, heeft ze geen zin meer om te blijven. Haar terugreis naar Nederland staat geboekt, als ze op de laatste avond een avontuurlijke uitspatting beleeft. Maar ze ziet het als een goede afsluiter.

Eenmaal in Nederland, blijft Rick haar lastig vallen. Hij begint een echte stalker te worden, maar hij zit in Amerika. Dus ze denkt: het zal wel loslopen. Maar deze man weet van geen stoppen, hij moet haar hebben. Als lezer wordt het langzaam duidelijk dat hij knettergek is en levensgevaarlijk.

Emma besluit om in Nederland te blijven, omdat ze daar een goede baan kan krijgen. En ze geniet van haar familie. Als Rick erachter komt dat ze niet meer terugkomt, bedenkt hij een plan om haar toch te krijgen. Hij gaat hierin heel ver. Best een heel creepy idee, dat er dit soort roofdieren ook in het echt bestaan.
Het einde laat je ook achter, met mixed feelings, maar dat is eigenlijk heel goed bedacht. Het is geen standaard einde, daar hou ik echt heel erg van. Top geschreven dus!

Ik heb het eigenlijk in 1 ruk uitgelezen… 1 minpuntje, vond ik wel, dat het Rick soms net even iets te gemakkelijk ging. Zoals een huissleutel vinden, op de kozijnen om bij iemand binnen te komen. Wie legt daar nog een sleutel neer, in deze tijden? Ik niet…. Maar voor de rest zit het erg goed in elkaar en krijg je echt de kriebels van die man. Je wilt Emma helpen.

Het heeft mij goed geraakt en ik kan iedereen deze thriller aanraden. Het is er een die je in de winkel waarschijnlijk zo voorbij zou lopen…. Niet doen! Hij is echt goed en heeft mij behoorlijk enthousiast gekregen.
Ik hoop dat deze auteur nog meer thrillers gaat schrijven. 4,5 sterren!

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.