Mooie verhalen

Sonn Franken - Woordenstreken

In dit boek neemt Sonn je mee op reis door zijn leven. Hij geeft zichzelf soms behoorlijk bloot. Het is eerlijk, de waarheid en oprecht. Toch zijn er ook fantasievolle verhalen, gedichten en een beetje sf te vinden tussen deze verhalen, die hij op dit papier neer heeft gezet. Hij schildert in woorden. Sommige verhalen zijn spannend, andere gewoon mooi en weer andere verhalen raken je, in je hart.

Hij schrijft over zijn tripjes op de motor, want hij is een echte motormuis. Hij gaat er graag op uit. Dat is hem met de paplepel ingegoten. Veel verhalen spelen zich af in de omgeving waar hij op groeide of in de stamkroeg.

De titel vind ik trouwens erg mooi. Het zijn geen penseelstreken, maar woordenstreken, zoals alleen Sonn dat kan.

Het is een verzameling verhalen met verschillende onderwerpen. Ik zal ze proberen te beschrijven.

Een soort korte bio over hemzelf en zijn familie. Hoe is hij gaan schrijven? Wat triggert hem om te schrijven?
Een horror zeilreis. Klimaatverandering. Vrijheid van meningsuiting. Historische verhalen met spanning. Mobiel zijn. Levensverhalen. Verhalen met een boodschap.
Het verlies van zijn ouders. Dat raakte me echt diep. De gedichten, die hij voor, ze schreef, zijn echt heel mooi. Hij weet het zo neer te zetten, dat het over je eigen ouders kan gaan.

Persoonlijke verhalen wisselen elkaar af met fictie. Elk nieuw verhaal is een verrassing.

Tweede wereldoorlog. Terroristen. Gedichten. Liefde. Bevrijding. Politiek. Wraak. Openhartigheid. Een kapper.
Een verhaal dat zich in de toekomst afspeelt en te maken heeft met de maan Ganymedes. Spoken die rondwaren en schade aanrichten.

Ik heb er van genoten. Deze bundel heeft voor ieder wat wils. Er waren een paar verhalen waar ik niet veel mee had. Maar de meeste vond ik erg goed. Het is vlot geschreven ( op een enkel verhaaltje na) en leest daarom als een trein. Als je een bundel van deze auteur uithebt, smaakt het altijd naar meer. Hij is nog lang niet uitverteld en ik kijk alweer uit naar de volgende woordenstreken.

Het boek krijgt van mij 4****.

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.