kwijt

Nathalie M Melis 10 oktober 2019
Na “Azerty” en “Moordspel” neemt Sandra je voor de 3de keer mee op een rollercoaster van psychologische thriller. Telkens als je denkt dat de puzzel gelegd is, krijgt het verhaal een twist en moet je opnieuw beginnen puzzelen. Emoties volgen elkaar in razend tempo op en je wil gewoon mee op die trein samen met het hoofdpersonage.
Deze laatste “Jim Vermeersch” is een zeer geëerd patissier in Londen met op het eerste zicht Het ideale leventje.
Tot op een ochtend en hij wakker wordt met 2jaar kwijt in het geheugen. Hij bevindt zich op dat moment niet in Londen maar wel in België in zijn ouderlijk huis wat op zijn minst zeer vreemd is daar hij absoluut geen contact wenst met zijn ouders.
Zijn zeer geliefde zoon is vandaag zijn vijand wie absoluut niks wil te maken hebben met zijn vader. Nochtans in Jim zijn herinneringen was hij de held van zijn zoon. In Jim zijn hoofd is het de dag van Vince zijn 16de verjaardag. In werkelijkheid is het bijna Vince zijn 18de verjaardag en dus de dag dat hij wettelijk het ouderlijk huis kan verlaten. Jim heeft dus maar enkele dagen de tijd om te ontrafelen waarom zijn zoon hem zo haat en wat er is gebeurd de voorbije 2 jaar. En waar is zijn vrouw? De moeder van Vince?
Alle geheimen worden blad per blad ontrafelt maar pas op het einde zie je de puzzel.
“Kwijt” een psychologische thriller van topniveau en zijn 5* meer dan waard. Als ik kon gaf ik er nog meer.

Meer recensies van Nathalie M Melis