Uitzicht

nog1bladzijde 01 november 2023
“Op een canvas van één bij twee meter staat nu een gescheurd hart, opengereten langs bruine kartelige rafelrandjes. En in de holle ruimtes daaronder stroomt, druppelt en gutst het levensvocht in spetterende plassen neer. Zo ziet het er van binnen uit. Rouw is robijnrood met kastanjebruin.”

Zomaar één van de talloze mooie teksten uit Uitzicht, het tweede deel in de Norah serie. Norah vertelt haar verhaal aan haar buurman Marc en probeert alles een plekje te geven. Staat ze alweer open voor een nieuwe vriendschap en durft ze weer andere mensen te vertrouwen? Ondertussen heeft Marc zelf ook het één en ander uit te leggen, nadat hij Norah het huis uitgezet heeft terwijl ze vlak daarvoor nog innig kusten..

Ik sprong een gat in de lucht toen ik hoorde dat ik mee mocht doen met de blogtour van Uitzicht. Vlak daarvoor had ik deel één ‘Lichter’ al gelezen en ik was enorm nieuwsgierig hoe het Norah verder zou vergaan. Elje heeft een bijzondere schrijfstijl waar ik in het begin van Lichter nog een beetje aan moest wennen, maar waar ik inmiddels een GROTE fan van ben geworden. Heel gedetailleerd en zo nu en dan iets suggestief. Bepaalde scénes lees ik nog een keer over om te kijken of ik het echt goed begrepen heb zoals het bedoelt is en oh wat hou ik er van.

Je kunt niets anders dan je volledige aandacht bij dit boek houden op het moment dat je het leest en dat zorgt ervoor dat je nog dieper in het verhaal meegezogen wordt. Dit is geen gewoon boek, dit is een beleving! Een unieke ervaring waarbij je ondergedompeld wordt in een zee van gevoelens, emoties en ervaringen. Waarin het kleinste detail iets heel groots en belangrijks wordt. Er gebeurt zoveel onderhuids en op diepere lagen. Na dit boek voel je je een ander mens. Een bewuster mens. Wil je de wereld net zo ervaren als Norah. Heel fascinerend! Als je aan een luchtig boek wilt beginnen zou ik deze nog even op de plank laten staan totdat je weer aan iets indrukwekkends en speciaals toe bent.. Je zult niet teleurgesteld worden, I promise!

Meer recensies van nog1bladzijde