Mooie verhaallijnen

Onno van Rijen 14 oktober 2021
Slaap maar zacht heeft meerdere verhaallijnen. De belangrijkste zijn die verteld wordt vanuit het perspectief van Maud die een comateuze man verpleegt en die vanuit het perspectief van haar 17-jarige zoon Finn die een ongeluk heeft veroorzaakt. Daarnaast zijn er verhaallijnen rond de Italiaanse verpleegkundige Caristiena en rechercheur Richard die probeert de identiteit van de comateuze man te achterhalen, een van de onderdelen waardoor de spanning behouden blijft. Dit geldt ook voor hetgeen Finn overkomen is en waarover hij zijn moeder Maud niets verteld heeft. De schrijfster heeft boeiende personages opgevoerd, waarbij hun onderlinge relaties goed tot uiting komen.
De vele verhaallijnen maken het verhaal - mede door de gemakkelijk leesbare schrijfstijl - interessant, intrigerend en afwisselend. Het zorgt ervoor dat de lezer geboeid blijft. Uiteindelijk weet de auteur de verhaallijnen adequaat samen te brengen. Reden genoeg om met interesse uit te kijken naar haar volgende boek ‘Verlos ons van het kwade’.

Meer recensies van Onno van Rijen