Kort maar krachtig.

Peter Marks 20 februari 2024
Annabelle van Druten verheugde zich op de voorbereiding van een door haar georganiseerd zomerfeest. Hoewel haar man Paul aanvankelijk niet enthousiast was, stemde hij uiteindelijk daarmee in. Wanneer Annabelle in slaap viel droomde zij van het aanstaande zomerfeest. Maar dat was niet zo positief. Op enig moment, terwijl zij dacht op het feest te verschijnen in een mooie jurk, stond zij daar naakt. De aanwezige feestgangers keken haar spottend aan en lachten haar uit. Annabelle hoopte dat die dromen bedrog waren. Maar het bleef niet bij die ene droom. Nog meer dromen bleven haar achtervolgen over alles wat er op het feest mis kon gaan. Al die missers schreef zij in haar dagboek. En bij de organisatie van het feest ging er ging ook veel mis. Althans dat dacht zij.

ZOMERFEEST BIJ GASLICHT werd geschreven door FLORIS KLEIJNE en in 2021 uitgegeven als E-book bij Meulenhoff Boekerij. Het betreft een kort intrigerend verhaal met een beetje spanning. Het gaat mij te ver om het een thriller te noemen. Veel passages zijn geschreven in dagboekvorm over het personage van Annabelle. Als lezer kun jij je afvragen waar het verhaal naartoe gaat om dan toch aan het einde te worden verrast. Zeker de moeite van het lezen waart.

Meer recensies van Peter Marks