Heftig onderwerp... Dit blijft toch hangen...

PETRA P 07 december 2021
Alexandra wordt het slachtoffer van een serieverkrachter. Dit gebeurt helaas in werkelijkheid meer dan we vermoeden: slachtoffers durven in vele gevallen niet eens melding maken van het incident.
We maken kennis met de gevolgen van een zedendelict : Alexandra haar gevoelens zijn heel goed weergegeven door de auteur waardoor je als lezer meevoelt wat deze jongedame moet verwerken. Heel erg heftig soms!
De lezer maakt ook kennis met het politieteam dat onderzoek doet naar deze verkrachting en komt er al gauw achter dat niet enkel Alexandra getroffen werd. Gaat het hier om een en dezelfde dader, of zijn er meerdere ?
Tussen de hoofdstukken door lezen we ook reacties en bedenkingen van de dader(s) : hierdoor wordt de spanning in het verhaal mooi opgebouwd.
Het was voor mij wel al vrij snel duidelijk wie de dader(s) is (zijn), maar dit stoorde me niet in het verder lezen. Het verhaal is inhoudelijk vlot geschreven : echt een pageturner.
Hier en daar is de zinsbouw niet goed of staan leestekens niet correct, staan er taal- of spellingsfouten en meestal zijn de zinnen ook vrij kort waardoor het doorlezen soms wat hapert : dit alles is echt het enige wat in het verhaal stoort. Een extra proeflezing/proeflezer zou het verhaal een ware boost hebben kunnen geven naar 5****. Nu een dik verdiende 4****.
Tip voor de auteur : meerdere boeken schrijven met de personages Demi en Luuk.

Meer recensies van PETRA P