Een spannend, mooi, geheimzinnig en zelfs ontroerend verhaal.

PETRA P 20 december 2022
Vasco heeft iets gezien waarvan hij pas later beseft hoe belangrijk dit is en wat de gevolgen daarvan zijn. Ondertussen maken we ook kennis met Herman: ook hij heeft iets gezien wat hij misschien beter nooit had moeten zien. De lezer maakt ook kennis met enkele mannen uit Tjechië die zich bezighouden met nogal geheimzinnige activiteiten.
We leren Vasco en zijn echtgenote Linda beter kennen: ze zullen samen met hun collega Mario hun tanden zetten in het onderzoek naar een moord en naar de verdwijning van Herman.
Vasco gaat naar Tsjechië om verder onderzoek te doen en ontmoet daar heel toevallig een vriendelijke Pol: ze zullen samen de regio verkennen.
Ondertussen speuren Linda en Mario verder en komen in contact met een begrafenisondernemer. Al gauw merken ze dat daar nogal geheimzinnige dingen gebeuren.
Wat hebben al deze zaken met elkaar te maken? Kan de lezer een verband leggen tussen de misdaden en voor wie loopt het goed af of eerder dramatisch?
De schrijfstijl in dit verhaal is aangenaam, heel eenvoudig, vlot leesbaar. De hoofdstukken zijn kort, wat ook aangenaam lezen is. Ook het lettertype is mooi en goed gekozen. Het is ook interessant om als lezer even mee te reizen naar de verschillende locaties waar de auteur ook heeft vertoefd.
De spanning in het verhaal is goed opgebouwd, en dit voor alle verschillende gebeurtenissen die zich op verschillende plaatsen afspelen en uiteindelijk toch tot één geheel samensmelten. Als je je afvraagt vanwaar de titel “Zeventien” komt, moet je dit boek echt wel zo vlug mogelijk gaan lezen: het zal je niet teleurstellen!

Meer recensies van PETRA P