Hoe een medisch experiment pure horror wordt...

PETRA P 06 januari 2022
Je bent heel gelukkig, verloofd en weldra ga je huwen met je wondermooie geliefde. Maar de roze wolk spat ineens uit elkaar als er een dreigbrief wordt afgeleverd bij Danny. “Het eindigt met jouw dood” zijn de enige woorden die op de brief staan. Het koude zweet breekt je uit! Kort nadien verdwijnt Manon en stort Danny’s wereld in elkaar.
Het wordt nog erger als blijkt dat Nico, Danny’s beste vriend, met een gelijkaardig probleem te maken krijgt: ook zijn vrouw verdwijnt.
We volgen het verhaal vanuit verschillende perspectieven: we leren de personages beter kennen. Niets is wat het lijkt: achter elke persoon schuilen wel een aantal geheimen die soms pijnlijk zijn, soms hilarisch, soms dramatisch, soms wanhopig, maar ook mooi en ontroerend...
Danny en Nico willen hun vrouwen terug en gaan naar hen op zoek. Dan komen er vreemde zaken aan het licht die ons terugbrengen in de tijdlijn van de personages. Wat zijn de gevolgen van de medische experimenten die de personages ondergingen en hoe kunnen ze uiteindelijk aan elkaar gelinkt worden?
Het verhaal leest heel vlot: hier en daar een hilarische anekdote, dan weer drama, dan weer spanning, dan is er terug hoop... of toch niet? De schrijfstijl is heel aangenaam: de auteur schrikt er niet voor terug om hier en daar een moeilijk woord te gebruiken. De verhaallijnen zijn mooi uitgediept en de lezer krijgt volop de kans om zich in te leven in de personages.
Na zijn debuut “Gevlinderd” is deze thriller weer een schot in de roos!

Meer recensies van PETRA P