Mooie start van een serie...

PETRA P 10 februari 2022
Totaal onverwacht kwam dit boek bij mij terecht : ik heb nooit durven vermoeden dat een Young Adult Fantasyboek me zou bekoren.

Het verhaal laat ons het leven van Salina volgen: wanneer ze moet verhuizen naar Lakeside gebeuren er meer en meer rare dingen, alhoewel ze wel wat ervaring heeft met paranormale gebeurtenissen.
Als Salina nieuwe vrienden en vriendinnen leert kennen, komt ze er stapvoets achter dat ze niet alleen worstelt met abnormale gebeurtenissen, die enkel zij aanvankelijk kon zien en horen. Zal uiteindelijk toch iemand haar geloven en hoeveel geheimen zullen daarvoor moeten ontdekt worden, en ten koste van wie?

Het verhaal is heel goed geschreven: vlotte schrijfstijl, beeldend taalgebruik, afwisselende personageperspectieven, mooie vleugjes romantiek, opbouwende spanning en een verrassend einde. Op het einde van het verhaal gebeurt alles wel heel vlug, eigenlijk wat te snel, maar dit hindert niet echt.
“Verborgen geheimen – Lakeside deel 1” is een mooie start voor een belovende serie!
Verdient een dikke 4****.

Meer recensies van PETRA P