Hoe een bang vogeltje, dan toch zijn vleugeltjes uitslaat!

Pierre MG Peeters 27 februari 2020
In ‘Coco kan het!’ maken we kennis met vogeltje Coco.
Het is de tijd dat alle vogeltjes voor het eerst uitvliegen. Coco wil wel, maar durft het niet. Hij is bang, bang om te uit de boom te vallen, bang om in de handen van een hongerig kat te vallen …
Hoezeer de mama ook aandringt, Coco durft niet uit te vliegen. Ten einde raad geeft mama Coco een trap onder haar poep en … Coco vliegt.
Nu kan Coco niet meer ophouden met vliegen, ze durft al acrobatische toeren uit te halen, tot ze … moe tegen een boom aanvliegt.
Dan is het tijd op het nestje op te zoeken, om na de nodige rust
’s anderendaags opnieuw uit te vliegen.
---
Coco is een prachtig voorleesboek. De illustraties zijn kleurrijk, mooi en eenvoudig. De donkere vogels worden neergezet tegen de prachtige achtergrond van een bos, van een boom, van de lucht …
Heel overzichtelijk en zonder franjes, gewoon zoals een prentenboek hoort te zijn.
De tekstfragmenten zijn kort, met eenvoudige woordkeuze, maar met een grote humoristische invalshoek. Geregeld betrapte ik mij er zelf op een glimlach op het gezicht te hebben.
Het is een leerrijk boek, waar aandacht is voor doorzetting en voor het geven van stimuli.
De (voor)lezer kan samen met de kinderen een eigen invulling aan het verhaal geven. De tekeningen zijn voer voor een zoektocht naar verborgen diertjes en planten.
Het boek is mooi uitgegeven in hardcoverformaat. De groene cover oogt erg aantrekkelijk.
Voor het mooie vlotte verhaal, voor de fijne tekeningen waardeer ik dit boek graag met vier en halve ster.

Mer leuke recensies op www.indeboekenkast.com

Meer recensies van Pierre MG Peeters