‘ 3 Oktober “Ik zal je krijgen” ’ - Anya van der Gracht

© 2019 Uitgeverij Ambilicious, Breda
ISBN 978-94-92551-70-2
Genre: Nur 332 - Thriller
Uitvoering: PDF
Met dit boek doe voor de tweede keer mee met een blogtour van Anya van der Gracht.
Cover
De cover laat een man zien die zijn ene hand in zijn haar heeft en net zijn rechterhand een brief aan het schrijven is. Daarnaast zijn te zien de auteur met daaronder 3 oktober “Ik zal je krijgen” en last but not least: ‘Een huiveringwekkende blik door de ogen van een psychopaat’! Dit belooft veel akelige dingen.
Samenvatting
Het verhaal gaat over Sjaak die het verhaal vanuit zijn eigen handelingen en denkvermogen verteld. Hoe hij vanaf het moment dat hij een naar zijn mening prachtig mooi meisje ziet en daar zijn zinnen op zet en al met voorbedachten rade allerlei scenario’s in zijn hoofd haalt om haar naar zijn pijpen te laten dansen en het geduld dat hij opbrengt totdat hij haar heeft waar hij haar in gedachten zal hebben. Pas dan komt zijn ware gezicht naar de oppervlakte.
Ze laat het een hele tijd toe wat hij haar aandoet nadat ze getrouwd zijn totdat ze uiteindelijk haar kind meeneemt en vertrekt. Hij kan dit duidelijk niet handelen en is met allerlei vreemdsoortige gedachten bezig om haar en hun kind terug te krijgen. Tot aan een extreme beslissing waar hij gewikt en gewogen heeft om deze tot in de puntjes via een erg lange brief uit te voeren.
Mijn mening
Het Dunning-Kruger effect (blind zijn voor je eigen fouten)en een vorm van narcisme, daar moest ik aan denken toen ik dit boek las. Hij heeft van zijn vader de beginselen meegemaakt die hij zelf tot in het extreme door wil voeren, met als extra het onderdrukken van een persoon, zichzelf geweldig vinden en niet snappen dat anderen dat niet zien en de paranoïde gedachten van een psychopaat.
Dit boek heeft veel soorten van emoties bij mij teweeggebracht en ik moet zeggen dat het me iets deed om vanuit zijn perspectief te lezen, bovenal was hoe zijn gedachtegang is wat mij als door de bliksem getroffen door liet lezen en toch ook vaak moest stoppen door de heftige verhaallijn die me af en toe afstand lied menen voor dit boek.
Conclusie
Het is een boek dat verteld moet worden en ik raad het zeker aan. Het is indrukwekkend en zal je van de ene verbazing naar de andere leiden. Anya heeft dit naar mijn mening zeer goed geschreven en laat zien en begrijpen wat er voor narigheid in het hoofd van deze psychopaat zit.

Dit boek krijgt 4 sterren ✪✪✪✪.
Met dank aan Anya van der Gracht voor het exemplaar om te recenseren

Meer recensies van RBogerd