‘Ik niet op jou’ – Sally Thorne

RBogerd 13 augustus 2019
Cover
De zomerse cover in zomerse zachtgroene tinten, pioenrozen, aardbeien en palmbladen met de bloedrode letters nodigt uit om de achterflap te lezen, zodat je erachter wilt komen waar deze roman over gaat.

Samenvatting
Het boek gaat over Lucy Hutton, directieassistente van Helene Pascal. Helene Pascal directeur van Garmin Publishing, is samen met een ander noodlijdend bedrijf Bexley Books een fusie aangegaan, waardoor er twee directeuren aan het hoofd van het nieuwe bedrijf genaamd Bexley & Gamin ontstonden. Ook deze directeur meneer Bexley heeft een eigen directieassistent namelijk Joshua Tempelman. Ze heeft in eerste instantie heel erg vriendelijk tegen hem gedaan, maar dit is niet beantwoordt.
Nu een jaar in deze setting later doen ze erg (nog steeds) kinderachtig naar en over elkaar in de vorm van ‘spelletjes’ en zeggen ze elkaar te haten, ze werken elkaar zeker op de zenuwen. Dan komt er een functie vrij, waar ze allebei op reageren. Vanaf dit moment gaan ze elkaar nog meer ergeren.

Mijn mening
Een boek over irritaties onderling met collega’s, ik kon me er helemaal in vinden. De manier waarop ze het grappig maakte deed me erg vaak glimlachen, maar soms ook hoofdschudden van de kinderachtige manier waarop ze tegen elkaar deden. Enkele situaties vond ik niet helemaal aannemelijk, dit is een klein minpuntje in mijn beleving.

Conclusie
Het is echt een leuk boek, vol humor en je voelt gewoon de irritaties onderling. Een zeer goed debuut.

Meer recensies van RBogerd