Onzekerheden, liefde, passie en oorlogsdrama's in De Lavendeltuin

Rcisca 25 september 2020
Dit is weer 1 van de stand alones van Lucinda.
Inmiddels ben ik verknocht aan haar schrijfwijze. De verhalen met twee tijdlijnen die zo super mooi in elkaar passen.
Alles klopt precies en je bent steeds zo ontzettend benieuwd wat er in het heden gevonden wordt wat dan weer in het verleden is gebeurt. Zo ook in dit verhaal. Het speelt zich af in Engeland en Frankrijk waarvan een deel in de tweede wereldoorlog.

We komen terecht bij Emily de la Martiniéres.  Ze is een rijke erfgename, maar woont in Parijs en werkt daar als Dierenarts.We leren haar kennen op het moment dat haar moeder op sterven ligt.
Als ze komt te overlijden laat ze Emily het familiekasteel na dat in Gassin staat.
Het is erg oud en zeer dringend toe aan een renovatie. Gelukkig is er genoeg geld om die te realiseren, maar Emily is niet zo'n held en weet zich niet zo goed raad met de erfenis. Pas op het moment dat ze Sebastian tegen komt begint ze te geloven dat ze het kasteel moet behouden.

Het toeval wil dat de Oma van Sebastian, Constance is haar naam, vroeger ook tijd heeft doorgebracht in Gassin bij de familie de la Martinières. Dat is het punt waar we bij Connie terecht komen en op onderzoek gaan naar wat zich in het verleden heeft afgespeeld.

Wat kan Riley dit toch bijzonder goed.
Beide verhaallijnen zijn zo mooi geschreven, je voelt mee met de angst, de onzekerheid en de paniek van Constance. En daarnaast wil je net als Emily alleen maar heel graag weten wat zich in het verleden heeft afgespeeld.
Ook omdat deze verhaallijn in het verleden haar veel verteld over haar inmiddels echtgenoot Sebastian. Langzaam maar zeker ontwikkeld Emily zich van een jonge vrouw die nog steeds wat bozig is op haar moeder, onzeker is over wat ze wil en zich geen raad weet met alles wat zich afspeelt rond de hele erfenis tot een volwassen vrouw die alles tot de bodem uitzoekt.

Het is weer een boek dat je meesleept op alle fronten. Een verhaal dat je niet weg kunt leggen omdat je steeds opnieuw getriggerd wordt. Telkens krijg je een nieuw stukje van de puzzel waardoor je blijft gissen hoe het precies zit.Tot zelfs een cadeautje aan het eind wat ik niet helemaal had verwacht.
Ik geef De Lavendelruin 5☆☆☆☆☆

Meer recensies van Rcisca