De macht van K gaat ver

Renate 29 februari 2020 Hebban Team
De macht van K is het thrillerdebuut van Jens Vern het Pseudoniem van Sander Verheyen die met ik kan er net niet bij al eerder een roman over zijn zoontjes schreef.

In de macht van K neemt hij ons mee in de cyber wereld, de wereld van Tim Turner, als Tim net klaar is met school krijgt hij een top, maar dan echt een topbaan aangeboden in het bedrijf van Keeler The Keeler company, een bedrijf dat groot is geworden tijdens en na het millennium.
Maar toch kloppen er dingen niet in het bedrijf en lijkt het te mooi om waar te zijn. Wanneer er een exwerknemer op zijn pad komt, veranderd alles.

Het verhaal wordt verteld uit het perspectief van 3 personen maar draait vooral om Tim en Emily.
De korte hoofdstukken en de grote afwisseling tussen personages zijn fijn, je houdt de vaart zo in het verhaal, en wordt daardoor een boek dat je wil lezen, dus ook als je pauze hebt op je werk, en met die korte hoofdstukken heb je geen reden om dat niet te doen.

De schrijfstijl van Jens Vern is prettig, vlot en makkelijk te volgen, ondanks dat ik echt niks met de cyber wereld heb, heeft hij er toch voor gezorgd dat je het boek bleef lezen, je bleef nieuwsgierig naar de levens van Tim en Emily en wat ze nu met elkaar te maken hebben.
Ook is het wel eens leuk een boek te lezen waar je deels weet waar 't zich afspeelt omdat je die plekken en straten kent in Den Haag.

Er ging tijdens het lezen een wereld voor mij open de cyber wereld, een wereld die je toch niet helemaal naast je neer kan leggen.

Dit debuut smaakt naar meer, en zal echt niet het laatste zijn wat uit de pen van Jens Vern gaat komen.

Meer recensies van Renate