29 seconden : een pageturner

Rita Leyman 12 januari 2020
'29 seconden' is het tweede thrillerboek van T.M. Logan, voorheen een Brits journalist en nu fulltime schrijver.
T.M. Logan raakte bekend met zijn debuutthriller 'Leugens' in 2017 . Sindsdien worden zijn boeken in heel wat landen gepubliceerd.
In '29 seconden' maken we kennis met Sarah. Ze is een professor aan de universiteit. Ze zou heel graag vastbenoemd willen worden. Deze benoeming hangt grotendeels af van haar baas Alan. Hij is een mooie man die ook nog beroemd is. Hij is nl. tv-presentator. Hij heeft veel macht en geld en daardoor kan hij iedereen en alles naar zijn hand zetten. Hij intimideert Sarah. Wanneer hij ook haar ideeën steelt wordt het haar teveel. Hij dwingt haar om dingen te doen die ze helemaal niet wilt. Ze ziet helemaal geen uitweg meer. Wanneer ze de ontvoering van een jong meisje verijdelt, maakt ze kennis met het meisje haar vader. Hij wilt haar een gunst bewijzen, enkel een telefoontje van 29 seconden kan alles doen veranderen...

'29 seconden' is echt een pageturner, eenmaal aan her boek begonnen, kan je nauwelijks stoppen. Dit boek grijpt je zo vast dat je echt het einde wilt weten. Door de titel krijg je tijdens het lezen een opgejaagd gevoel om verder te lezen. De spanning is heel goed opgebouwd, mede dankzij de kleine hoofdstukken, zo leest het boek ook veel vlotter. De personages zijn heel goed uitgewerkt, je kan ze jou levend voorstellen. Ideaal om van het boek een film te maken. Het plot is heel verrassend. Je weet helemaal niet van tevoren hoe Sarah zich van die hufter kan bevrijden.
Een thriller dus die zijn 5 sterren waardig is

Meer recensies van Rita Leyman